Aankondiging nieuwe studie ‘Het belang van gebed’

Het gebed is door het hele Woord van God te vinden, van Adam en Eva tot aan de apostel Johannes. De meesten van ons weten wel dat bidden belangrijk is, maar toch merken we dat het ons moeite kost om er in het dagelijks leven echt een prioriteit van te maken.

Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip. – Hebreeën 4:16

Wij worden ertoe opgeroepen om in het gebed de gemeenschap met God te ervaren, wanneer wij dicht bij Hem komen en erkennen dat we Zijn aanwezigheid en kracht in ons leven zo nodig hebben.

Toch hebben velen van ons er moeite mee om deze onmisbare gelegenheid ten volle te benutten. In onze onwetendheid doen wij het voorkomen alsof we sterk genoeg zijn om verleidingen te weerstaan, moedig genoeg om de aanvallen van Satan af te slaan, doortastend genoeg om het leven in de wereld in goede banen te leiden en deskundig genoeg om het Woord van God op eigen kracht te interpreteren. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat wij zo zouden leven.

Als jij ernaar verlangt om dichter naar jouw Heiland toe te groeien door het gebed een belangrijke plaats in je leven te geven, dan is deze studie voor jou. In deze zesweekse Bijbelstudie van Love God Greatly, nemen we de tijd om in Gods Woord te duiken en antwoorden te vinden op vragen over het gebed. Hoe moeten we bidden? Hoe maken we van het gebed een prioriteit? Verhoort God onze gebeden wel? Doe samen met ons de Bijbel open, lees mee en schrijf op wat God tot jouw hart wil zeggen.

We zien ernaar uit om samen met jou deze zesweekse Bijbelstudie te volgen. Via Facebook en Instagram kan je onze studies volgen. Gebruik je de YouVersion bijbelapp? Ook daar zijn al onze studies te vinden. Via Facebook, e-mail en Whatsapp kan je ook in contact komen met anderen, om samen deze studie over het belang van gebed te volgen!

Onze studie start 9 januari 2023. In de week hiervoor kan je de download vinden op onze website en het leesplan in YouVersion. Volg ons op Facebook en Instagram om op de hoogte gehouden te worden!

Gerelateerde bijbelstudies

Ontvang meldingen van nieuwe blogs

Meest recente